Netværksmøde om medlemsdemokrati i demokratiske virksomheder.

Klar til valgkamp?

Valg er demokratiets fest. Hvilke strategiske og taktiske greb fra politiske kampagner kan demokratiske virksomheder bruge i dialogen med medlemmerne?

Program

9.00:
Velkomst v. Jens Almegaard, Tænketanken Demokratisk Erhverv

  • Hvor mange stiller op, og hvor mange stemmer i de demokratiske virksomheder?

9.15:
Valgkampagner bag facaden v. Helge Toksvig Bjerre og Mikkel Wolf, Community
Hvordan agerer man som aktør? Hvilke greb og strategier virker bedst: 

  • Under folketingsvalget, hvor fokus er på partilederne og de store dagsordener?
  • Under kommunalvalget, hvor den nære velfærd og kandidaterne kommer tæt på?
  • Til EP-valget, hvor viden er lav og vælgernes indflydelse fremstår abstrakt?

9.45:
Pause og netværk

10.00:
To gode eksempler fra virkeligheden, vi kan lære af:

  • Hvordan fik vi flere kandidater?
  • Hvordan fik vi flere til at stemme?
  • Hvad gav den bedste feedback fra medlemmerne?

10.30:
Workshop i mindre grupper faciliteret af Community

  • Udvikling af designkriterier for en succesfuld valgkampagne rettet mod medlemmerne
  • Hvad er medlemmernes behov, vi skal adressere?
  • Hvilke fem principper bør gælde for en vellykket kampagne mod medlemmerne?
  • Hvad er de gode eksempler fra egne virksomheder og de landsdækkende kampagner, der understreger principperne

11.45:
Afsluttende refleksioner v. Helge og Mikkel
Valg vælges mellem valgene.

  • Hvordan kan medlemmerne i demokratiske virksomheder vækkes?
  • Hvad sikrer legitimitet?

Tilmelding
For tilmelding og yderligere information kontakt jens@demokratiskerhverv.dk

Vært

Tænketanken Demokratisk Erhverv

Sted

Ungdommens Demokratihus
Slagtehusgade 10a, 1715 København V

Dato

19.09.2023
Expired!

Tidspunkt

09:00 - 12:00

Oplægsholdere

Del
Del
Del
Send